We gaan een weekje fietsen!

20 april 2018 - Apeldoorn, Nederland

Vrijdag 20 april 2018. Nou moeten we toch echt kiezen wat we gaan doen. We hebben een week vakantie en hebben nog niet besloten of het varen, fietsen of vliegen wordt. Meestal gaan we in het voorjaar varen, een rondje Noord-Holland is altijd leuk. Even langs de eilanden en dan buitenom naar IJmuiden en via Amsterdam en IJsselmeer terug naar Makkum. Maar de boot moet nog gepoetst worden en volgende week wordt het met wind over zee best fris. Niet Marianne haar ding zogezegd. Vliegen dan maar? Waarnaartoe in hemelsnaam? SuperSuperLastMinute daags tevoren. Trouwens, da's niet Ad z'n ding, een luiervakantie. In het najaar gaan we altijd al met de auto een weekje op roadtrip, dus dan wordt het nu fietsen.

Ha fijn, lekker fietsen! Helemaal geen "next best thing". We kijken al reikhalzend uit naar onze fietsvakantie met Hans en Renée richting Pyreneeën straks in juni (zie hiervoor: Fietsverhalen), dus een beetje oefening kan helemaal geen kwaad. Hans heeft van de week geappt dat hij de Rocacorba heeft gefietst en dat is een regelrechte uitdaging omdat die in onze fietsregio van juni ligt (zie: Rocacorba)

Vanuit huis vertrekken of gaan we eerst een stukje met de auto? We besluiten om met de auto naar Zuid-Limburg te rijden en daar een route op te pikken die Ad vannacht nog moet opzoeken. Een stukje Vennbahn, een route door de Eifel? Ach dat lezen jullie morgen wel. Voorlopig genieten we alvast van het idee om een week door Nederland en 3 of 4 buitenlanden te fietsen. Ad zal wel voor de nodige hoogtemeters zorgen, dan kan Marianne mooi een paar kiekjes nemen van de prachtige uitzichten die we dan voorgeschoteld krijgen. Nou, tot later, welterusten voor nu.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Hans:
    21 april 2018
    Hi luitjes. Goed idee om jullie verhalen met ons te delen. Spannend waar het deze keer naar toe gaat. En voor ons om vast in de stemming te komen voor de volgende maand. Geniet ervan!
  2. Joske:
    21 april 2018
    Ben nou toch wel erg benieuwd wat zo'n nachtelijke zoektocht aan mooie routes heeft opgeleverd. Hoop dat er in ieder geval eentje uitgerust aan deze reis begint.
  3. Renee:
    21 april 2018
    Eerst Hans in Spanje fietsen en nu ook jullie lekker op de fiets. Jaloers! Ik maar thuis zitten....😞
    Ga lekker genieten samen van een heerlijke week. Ben benieuwd waar jullie allemaal komen en hoop dat het weer lekker blijft. Ik kijk in ieder geval uit naar onze gezamenlijke fietstrip in juni! 😘🔆